Epiloog

7 januari 2019 - Antwerpen, België

7/1/2019

Hier een korte epiloog :

Gevlogen kilometers : In totaal hebben we 16726 km gevlogen

Gereden kilometers : We hebben 1482 miles afgelegd , zijnde 2371 km .

Florida : Wat hebben we weer genoten van Florida en van de States . Toch blijft de Westkust van de USA onze voorkeur hebben , maar als je maar 14 dagen hebt is dit toch wel moeilijk te realiseren .

Hoogtepunten

-) Islamorada : voor ons een echt Paradijs

-) Everglades : altijd cool om echte alligators te zien in het wild

-) NBA wedstrijd van de Miami Heat

-) de aankopen van Zane's baseballhandschoen en de aankopen in de Apple store

-) het rijden met een chevrolet Suburban

-) de Villa in Davenport

-) Kennedy Space Center

Laagtepunten

-) de (onterechte) parkeerboete bij de Miami Heat wedstrijd

-) dagje Key West (niet op zichzelf , maar omdat we een dagje Islamorada hiervoor opofferden)

-) de files ( vooral dan in de grote steden Orlando en Miami )

Prijzen

Alhoewel de prijzen in Florida over het algemeen hoger zijn dan in de rest van Amerika , valt het al bij al nog mee . Enkel de hotelprijzen sloegen wat tegen .

De prijzen van het dagelijkse leven ( supermarkt , restaurants ed.. ) zijn vergelijkbaar en zlfs iets minder dan bij ons , maar in de echte toeristische gebieden soms iets meer dan bij ons .

De benzineprijzen zijn veel goedkoper en dat heeft ons toch weeral een paar keer tot nadenken gezet hoezeer wij in belgië toch worden uitgeperst ( hoewel we ook wel beseffen dat onderwijs en 'social security' bij ons dan weer bij de besten zijn . )

Om een ideetje te geven van de benzine prijzen : het hoogste wat we gezien hebben was 3.03 dollar per gallon en het laagste was 1.98 dollar per gallon . Snel omgerekend is dit (gallon = 3,78 liter) : hoogste = 70 eurocent per liter en laagste was 46 eurocent per liter . Toch wel een immens verschil , nietwaar ?

Het weer

We hebben 1 dag neerslag gehad , soms wat wolken , maar grotendeels toch wel zonnig .

's Morgens regelmatig wat wolken , 's middags meestal heel zonnig .

Koudste temperatuur overdag die we hadden was 62 Farenhiet en warmste was 89 Farenheit . Dus min = 17 graden celsius en top = 32 graden celsius

Zo , hopelijk hebben jullie een beetje kunnen genieten van onze blog en wij hebben iets neergeschreven zodat we kunnen terugblikken op weeral een fantastische reis .

grtz ,

Sven en Gwen en the kids

1. Monique:
    7 januari 2019
    Dikke merci om te mogen volgen op jullie geweldige reis. Jullie hebben duidelijk genoten.... en ikke ook. xxx