Everglades !

28 december 2018 - Everglades National Park, Verenigde Staten

26/12/2018

Vandaag een dagje Everglades. We zijn benieuwd wat dat gaat geven,want we hebben gelezen dat door de gouverment shutdown de dienstverlening van de nationale parken getroffen kan zijn. De wc’s zouden dichtblijven  en er zouden geen rangers zijn. Maar je zou wel gewoon de parken binnen kunnen. Sven herinnert zich nog waar we vorige keer veel alligators zagen, dus we besluiten om daarheen te rijden. Op onze rit daarheen lijlt het eerste visitorcenter open. We nemen een kijkje en vinden een Ranger die ons uitlegt waar we moeten zijn (Het was de plek die Sven zich herinnerde ‘Anhinga trail’). Ty wordt ook nog uitgedaagd om opdrachtjes op te lossen in een boekje. Als hij die volbrengt, mag hij zich Junior Deputy Ranger noemen en krijgt hij een badge. Dat laat hij zich geen 2x zeggen natuurlijk. De opdrachtjes ( dieren spotten en aanduiden, een doolhof, dieren doorkruisen die niet in de everglades zitten door, je favoriete evergladesdier tekenen,....) worden met veel enthousiasme volbracht.
Het Anhinga trail blijkt weer een voltreffer te zijn! We zien allerlei vogels, schildpadden en natuurlijk ook alligators. Het valt ons weer op hoe rustig die beesten hier zijn ( volgens de rangers komt dat omdat er hier zo veel eten is). Je zou denken dat het namaakdieren zijn die ze hebben neergelegd, tot er dan toch ene beslist om een poot op te heffen of zijn bek of ogen open te doen, dan weet je... ze zijn toch echt. Wat verder op de trail zien we er één zwemmen, dat ziet er dan weer wat bedreigender uit. Als we dit pad hebben afgelopen rijden we wat verder het park in naar de plaats waar de everglades overgaan in de oceaan. Hier kan je meer vogels ( islandbirds zei de ranger)zien, pelicanen, flamingo’s,.... Daar aangekomen zien we idd pelicanen en flamingo’s. Hier kan je ook boottoeren doen. Als je die van de oceaan neemt kán je zeedieren zien zei de Ranger. Zeekoeien, haaien, dolfijnen,... Ik wil supergraag eens zeekoeien zien maar we besluiten om het toch niet te doen, we hebben zo ooit eens uren op een walvissenboot gezeten ( in Boston)  en niks gezien... dat willen we niet herhalen.
Ook hier is het visitorcenter open. Ty heeft zijn opdrachtjes opgelost en mag hier zijn stempels en badge ophalen. En ik moet zeggen, er wordt wel werk van gemaakt. De ranger bespreekt de opdrachtjes met Ty ( heb je deze dieren allemaal gezien? Wat heb je hier getekend?.....) Daarna volgt het officiële gedeelte en moet Ty een ‘pledge’ nazeggen met het rechterhand in de lucht. Daarna krijgt hij zijn ‘echte gouden’ badge en mag hij 3 stempels in zijn boekje zetten. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met een plastieken, euh sorry echte gouden, badge..... in dit visitorcenter lezen we ook dat er hier in de dokken soms zeekoeien te zien  zijn. We nemen een kijkje en waarempel af en toe zien we een neusje bovenkomen. Zeekoeien !!!! Zo cool.
Rond 16u zakken we af naar ons hotel voor de nacht, ditmaal  motel super8 in Homestead dichtbij de Everglades. Onderweg stoppen we nog bij ‘Robert is here’ voor wat vers fruit en een cocosnoot. ‘s Avonds slaan we onze slag in de Walmart en rijden we langs bestbuy voor een internationale stekker ( we hebben er een bij maar daar past raar maar waar onze laptopstekker en stekkerdoos niet in. En dan gaan we eten in het voor Zane langverwachte ‘Tacobell’. Na weeral een mooie dag kruipen we onder de wol.
Morgen passeren langs Dolphin Mall op weg naar ons hotel op Miami Beach.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    28 december 2018
    Ik zou kunnen zeggen dat hadden jullie moeten doen die boottocht , hebben wij ook gedaan en veel dolfijnen gezien...maar ja ....Boston hadden we ook aangeraden....zwijgen Ingrid 🤪
  2. Family Hendrickx on tour:
    4 januari 2019