home sweet home

7 januari 2019 - Antwerpen, België

5/1/2019-6/1/2019

Vandaag is het dan echt zo ver . We gaan terug naar huis . De wekker gaat om 5 u (vijf !!) . We ontbijten snel en laden de auto in en om 6u15 zijn we 'en route' naar Tampa airport . Na een uurtje rijden komen we aldaar aan en leveren we onze Suburban binnen bij Alamo . Via het shuttle treintje dan richting de terminal en via een self service kiosk inchecken . Hier wacht ons nog een leuke verrassing want alhoewel we onze tickets geboekt hadden zonder bagage , blijkt hier nu ook dat we niets hoeven te betalen . Dit hadden we op allerhande fora wel anders gelezen en hadden dus heen en terug een 400 euro verwacht aan bagagekosten , doch dit blijkt dus niets te zijn :-) .

Onze eerste vlucht vandaag stijgt op om 11u00 , richting Minneapolis/Saint Paul en zal zo'n 3u30min duren . Om 13u00 plaatselijke tijd landen we daar , een half uurtje eerder dan gepland en we zijn ook een tijdzone verder gevlogen . Al goed dat we een half uurtje gewonnen hebben , want onze volgende vlucht gaat al over 6u00 :-) . Die 6 uur blijken wel heel lang te duren , mede omdat er op de terminal in Minnesota weinig tot niets te zien is , buiten de foodcourt waar we al snel een uur gaan zitten ( nee niet enkel om te eten , maar ook om al onze phones nog eens op te laden ) .

Om 18u30 plaatselijke tijd is het dan tijd om te boarden voor onze laatste vlucht , richting Schiphol . Alhoewel we met al onze vluchten veel geluk hebben gehad , is deze iets minder , vooral dan wegens plaatsgebrek . Ik voel me nu echt een sardine . De jongens (Ty en Zane) slapen veel op deze vlucht , maar de ouderen hebben hier toch veel meer last van . Ik kijk voor de 2de keer Avengers Infinity war en het 28ste seizoen van de Simpsons om de tijd wat te doden . Om 10u15 (ook hier 45 minuten eerder dan voorzien) landen we dan in Schiphol . Onze valiezen rollen netjes van de band ( nou ja , eentje is lichtjes beschadigd ) en zijn we toch blij dat we op de begane grond staan .

Onze taxi naar huis heeft vertraging dus moeten we nog een uurtje doden op Schiphol , maar who's counting anyway :-) ?

Om 14u30 zijn we dan terug thuis , dus 27u30min nadat we zijn opgestaan in Davenport .

Het plannen voor de volgende kan beginnen ....;

Later !