To Key West or not to Key West , that’s the ...

26 december 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

25/12/2018

Vandaag nog een dagje in het ‘paradise’. Op voorhand hadden we Key West op de planning gezet maar nu we weer hier zijn is het een dillema, we willen Key West wel eens zien maar willen hier eigenlijk niet weg. We besloten gisteren om het van het weer te laten afhangen of we de trip naar Key West maken of niet. Bij mooi weer genieten we verder op Islamorada, bij minder weer gaan we naar Key West. ‘S morgens lijkt het weer mooi dus we besluiten er een dagje strand/zwembad van te maken. Terwijl we aan het relaxen en zwemmen zijn, wordt het weer toch wat minder. Het is redelijk bewolkt, dus we besluiten om de trip naar Key West toch aan te vatten. We vertrekken rond 13:30 en zullen onderweg in de Tacobell ( zane’s favorite) eten. Onderweg blijkt dat de Tacobell en alle andere restaurants dicht zijn ( het is dan ook Kerstdag natuurlijk, ne mens vergeet dat op verlof). Ook de trip lijkt wel langer dan gepland. Rond 15:30 komen we aan in Key West en eten we daar een hapje ( hier is de mc donalds dus wel open). We merken hier direct een andere sfeer. Het is hier, ik zou zeggen toeristischer, maar Islamorada is natuurlijk ook toeristisch. Maar hier is het meer massa-toerisme, Islamorada is meer relaxed, Lazy, fishing,..... En ik moet zeggen Islamorada is meer ons ding. We genieten van de sunset aan Mallorysquare maar houden het hier redelijk snel voor bekeken. We moeten nog een hele trip terug en het is al donker. Achteraf gezien hebben we een beetje spijt van onze beslissing om hierheen te rijden. En ik hoef natuurlijk niet te vertellen dat op het moment dat we beslisten om te rijden, het weer helemaal opentrok en het volle zon werd..... Maar niet getreurd een dag in de States is nooit een verloren dag, we hebben Key West nu gezien!
Morgen verlaten we met pijn in het hart onze prachtige Postcard Inn cottage en bezoeken we de Everglades. We hebben daar een hotel voor 1 nacht alvorens naar Miami te trekken.
See you later alligator.....