Travelday

25 december 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

22/12/2018

Het is eindelijk zover , we vertrekken !

5u30 gaat de wekker en om 6u30 is onze taxi er .

Iedereen is weeral very excited , USA here we come.

Gwendy heeft deze nacht niet zo veel geslapen (bang dat we ons overslapen) en dan neem je zo al eens de telefoon ter hand. Dat was in dit geval niet zo’n goed idee,het piekeren werd er niet beter op, want blijkt dat de USA sinds vannacht in ‘lock down’ is. De regering komt niet uit de begroting (lees Trump wil 6 miljard voor en muur en de democraten willen hem dit niet geven) en dus gaat het land voor een deel in lock down, d.w.z. dat sommige overheidsdiensten getroffen worden, in dit geval zijn dat: nationale parken, NASA, staatsveiligheid, …. Curieus wat dat gaat geven.

We vertrekken vanuit Schiphol en we vliegen deze keer met Delta Airlines .

We zijn zowel Zaventem ( stakingsgevaar) als United (slechte ervaringen , de laatste keren) een beetje beu dus dit was de beste optie . We stijgen omstreeks 13u op en we hebben een smooth flight . We kijken allemaal naar onze schermpjes , voor ieder wat wils . Ty doet een Teen Titans go marathon , en de rest kijkt vooral films . Over de service van Delta hebben we geen klagen  . Snacks en drinks in overvloed en eigenlijk niet te vergelijken met onze United ervaringen . Na 9 uur vliegen, bereiken we Detroit . Ook hier niets aan te merken , gewoon een keurige luchthaven met een heel snelle Customs en Homeland security afhandeling . Na deze formaliteiten , moeten we nog 4 uurtjes volmaken in Detroit en is – uiteraard – onze eerste fastfood een feit , nl. Chick Fill A .

De vermoeidheid slaat stilaan toe . Om 21u plaatselijk hebben we onze volgende vlucht , richting Tampa . We scoren nog snel een gratis upgrade naar Delta+ en de laatste 3 uurtjes vliegen doden we tijd vooral met indommelen . In Tampa aangekomen splitsen we even omdat het al middernacht is en de uiterste tijd voor inchecken in ons hotel is 2 AM . Bomma , bompa en Zane gaan al met de taxi naar de Ramada om in te checken terwijl Gwen en ikzelf , met een slapende Ty naar Alamo gaan .

Bij Alamo moeten we 10 min wachten (blijkbaar heel lang naar Amerikaanse normen, want we krijgen elke minuut een verontschuldiging voor het lange wachten) op onze ‘minivan’ . We wachten (blijkbaar) zooooo lang tot iemand van Alamo ook medelijden krijgt en ons ook een gratis upgrade aanbiedt naar een SUV XL dus de Chevrolet Suburban is een feit .

Om 2 AM kruipen we allemaal moe in ons bedje . Het is dan ook al 8 uur ’s ochtends in onze tijd en zijn we eigenlijk al 26 uur wakker .

See you .

Sven

1. Ingrid:
    25 december 2018
    Leuk om lezen ...en een heel klein groot beetje jaloers 👍
  2. Simone magh:
    16 januari 2019
    Hoi! Super leuk om te lezen,wij vertrekken in july naar florida,met united..beetje huiverig na u verhaal haha..ons is gezegd dat het heel goed is😳😅 was het zo slechte ervaring?? Mvg simone